۲۸ /حمل /۱۴۰۳

‏داکتر طارق علی بخیت، معاون سازمان همکاری اسلامی و نمایندهٔ ویژه این سازمان برای افغانستان شام امروز با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه ملاقات نمود.

داکتر بخیت، در حالی که رئیس دفتر کابل این سازمان وی را همراهی می‌کرد، سفرش به کابل را تعقیبِ تطبیقِ تصامیمِ اتخاذشده ‏در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد خواند و روی طی مراحلِ قانونیِ صندوق وجهیِ وضع‌شده برای افغانستان، کمک‌های بشردوستانه و انکشافی، روند جاری تعلیمی و تحولات مثبت صحبت نمود.

وی گفت، کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از افغانستان حمایت می‌کنند و نیازمندی‌های افغانستان ‏برای آنها اهمیت دارد که به‌منظور رفع آن‌ دفتری مرکزی در کابل خواهند گشود تا نیازمندی‌های افغان‌ها به طور درست درک شوند و به آنها بتوانند رسیدگی کنند.

آقای متقی از آنها به‌خاطر اینکه برای کمک به افغان‌ها به کابل سفر کردند و وضعیت را از نزدیک مشاهده نمودند، سپاس‌گزاری نمود ‏و آنها را به‌خاطر داشتن افتخارِ همکاری با ملتی متدین، مجاهد و مظلوم که ۴ دهه از جنگ رنج برده اند، نیک‌بخت دانست.

آقای متقی گفت، جای خرسندی است که امنیت موجود در کشور در نتیجهٔ آمدن حکومت جدید، زمینه را مساعد ساخت تا مؤسسات خیریه و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی امدادرسانی به ‏شکل خوب به مردم نیازمند کمک‌رسانی کنند و هیچ مانع و خطری پیش‌روی آنها وجود ندارد.

آقای متقی همچنان از کشورهای عضو این سازمان خواست که در رابطه به آزادشدن پول منجمد افغانستان تلاش کنند.

در اخیر، داکتر بخیت گفت، ما دفتر خویش در کابل را تقویت خواهیم کرد تا بهتر و بیشتر کار کند ‏و افزود که در نشست بعدی این سازمان گزارشی ‌تفصیلی از افغانستان ارائه خواهد کرد که در روشنایی آن تصامیم آینده اتخاذ خواهد شد و همچنان سفرهای متعددی به کابل خواهد داشت.