۰۶ /ثور /۱۴۰۳

‏مقامات ارشد امارت اسلامی از برگشت وزیر پیشین صلح ادارهٔ قبلیِ کابل استقبال کردند

امروز محترم مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجهٔ ا.ا.ا، محترم شیخ محمد خالد الحنفی وزیر امربالمعروف و نهی عن‌المنکر و محترم حافظ انس حقانی، عضو هیأت مذاکراتی امارت اسلامی، از محترم عبدالسلام رحیمی، ‏وزیر دولت در امور صلح و عضو هیأت مذاکراتی ادارهٔ پیشین، در وزارت امور خارجه استقبال کردند.

وزیر امور خارجه ضمن اظهار خرسندی از برگشت آقای رحیمی به کشور، برای وی از زندگی‌ای عزتمند در کشور اطمینان داد.

وزیر امور خارجه همچنان از وضعیت زندگی افغان‌های مقیم کمپ‌های بیرون از کشور ‏ابراز نگرانی کرد و اظهار امیدواری کرد که آنها به کشور خویش بازگردند و در وطن خود با خوشی زندگی کنند.
آقای متقی گفت، اختلاف نظر یک امر طبیعی است و امارت اسلامی به آن احترام می‌گذارد، اما دین و وطن برای همه مشترک است و خدمت به افغانستان هدف مشترک همه است.

آقای رحیمی گفت، خوشحالم ‏که به کشورم بازگشته‌ام و تغییرات مثبتی که با حکومت جدید به وجود آمده ستودنی است. آقای رحیمی از مقامات امارت در برابر چالش‌های پیش‌رو و تلاش‌های مقامات امارت اسلامی خواهان حوصله‌مندی بیشتر شد و افزود که حکومت جدید امور را با امکانات اندک جاری و به‌خوبی نگه‌داشته است. آقای رحیمی ‏گفت که در حال حاضر هیچ تهدید یا مانعی قابل توجه در داخل و بیرون ‌ کشور وجود ندارد.

گفتنی است در این دیدار، آقایان شیخ محمد خالد الحنفی و حافظ انس حقانی به نوبهٔ خویش ضمن خوش‌آمدگویی به آقای رحیمی از بازگشت ایشان به وطن ابراز خرسندی کردند.