Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan

هیأت ایرانی به ریاست سفیر و نمایندۀ ویژۀ آن کشور با معین سیاسی ملاقات نمود

آقای حسن کاظمی قمی، سفیر و نمایندۀ ویژۀ ایران برای افغانستان و آقای محمد کرمی، والی سیستان و بلوچستان آن کشور و هیأت همراه¬شان با الحاج شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجۀ ا.ا.ا. ملاقات نمود.
درین نشست علاوه بر مسائل سیاسی و اقتصادی میان دو کشور، در مورد تقویت روابط تجاری و ترانزیتی و سایر موضوعات دوجانبه صحبت صورت گرفت.
آقای ستانکزی گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و سفرهای هیأت مربوطه میان افغانستان و ایران طی سه سال اخیر را نمایانگر روابط خوب دانست.
آقای ستانکزی همچنان ضمن سپاس¬گزاری از میزبانی مهاجرین افغان در ایران، از مشکلات مهاجرین و تجار افغان در آن کشور نیز یادآوری نمود.
هیأت ایرانی از گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی میان دو کشور و همچنان دادن حق¬آبۀ ایران پس از بازگشت ا.ا. ابراز خرسندی نمود و از ایجاد تسهیلات بیشتر بر اساس همآهنگی همه¬جانبه و تفاهم در آیندۀ نزدیک یادآوری نمود.
دو طرف در مورد بحران اخیر خاور میانه نیز صحبت نمودند و نگرانی خویش را در رابطه به خموشی و عدم اقدام کشورهای جهان، به ویژه کشورهای اسلامی، در مقابل مظالم جاری رژیم صهیونیستی اظهار نمودند.